Rowerowe projekty na finiszu

Kończą się prace projektowe nad dwiema ważnymi inwestycjami rowerowymi. Po uzgodnieniu projektu i uzyskaniu pozwoleń zlecimy także budowę I etapu Wielkiej Pętli Fordonu. Droga rowerowa powstanie wzdłuż północnego brzegu Kanału Bydgoskiego pomiędzy Osową Góra i Flisami. Oba zadania to duże, ponadosiedlowe projekty realizowane w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski.

I etap Wielkiej Pętli Fordonu to rekreacyjna trasa o długości ponad 2 kilometrów biegnąca u podnóża Zbocza Fordońskiego, nazywanego często przez mieszkańców „górkami”. Będzie miała formę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 4 metrów. Część dla rowerzystów otrzyma nawierzchnię bitumiczna. Trasa, oprócz walorów rekreacyjnych, pozwoli też w pierwszym etapie skomunikować ze sobą trzy osiedla: Bohaterów, Szybowników i Tatrzańskie. Początek inwestycji ulokowano przy wejściu do Doliny Śmierci w rejonie ul. M. Bołtucia. Natomiast zakończenie tego  etapu przy Szkole Podstawowej nr 67 w rejonie ul. Jarużyńskiej/Kromera. Dokumentacja jest obecnie weryfikowana i uzgadniana. Kosztowała 48 tysięcy zł. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę ogłoszony zostanie przetarg na prace budowlane.

W trakcie ostatniej edycji BBO istniała możliwość głosowania na kolejne etap projektu Wielkiej Pętli Fordonu. Planujemy przygotowanie dokumentacji dla kolejnego odcinka pętli od. ul. Kromera w kierunku wałów przeciwpowodziowych nad Wisłą. Ogółem na rozpoczęcie prac przy Wielkiej Pętli Fordonu w budżecie miasta zabezpieczono 4 mln zł. Docelowo cała trasa o długości 20 kilometrów otaczać wszystkie fordońskie osiedla.


Nad brzegiem Kanału Bydgoskiego


Rekreacyjny charakter będzie miała również trasa o długości około 1,4 km planowana wzdłuż północnego brzegu Kanału Bydgoskiego. Początek ścieżki rowerowej zaplanowano w rejonie przyczółków starego mostu na wysokości ul. Kruszyńskiej. Rowerem dojedziemy do ul. A. Kamińskiego. W poprzednich latach przebudowano część tej ulicy, która zapewnia dojazd w kierunku Mińskiej. Ścieżka tej trasy ze względu na liczne drzewa rosnące w jej pobliżu otrzyma nawierzchnię mineralną. Ograniczy to ingerencję w grunt oraz zapewni dobrą przepuszczalność, co sprzyja wzrostowi roślin. Jeszcze przed wakacjami planowane jest zlecenie prac budowlanych. Na to zadanie ponadosiedlowe zblokowane z projektem osiedlowym na Miedzyniu w postaci zagospodarowania terenów zielonych wzdłuż ul. Spacerowej trafią blisko 2 mln zł.

Wcześniej analizowana była również budowa drogi rowerowej wzdłuż Kanału Bydgoskiego po stronie Miedzynia. Po konsultacji ze przedstawicielami mieszkańców oraz środowiskami rowerowymi zdecydowaliśmy o utrzymaniu istniejącego rozwiązania. Rowerzystom dedykowana jest ulica Spacerowa, która ma charakter lokalny i jest wyposażona w elementy poprawiające bezpieczeństwo ruchu. Poza tym objęta jest strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h. Wydzielona droga dla rowerów wiązałaby się z ograniczeniem zieleni i wycinkami.

Warto wiedzieć:


Obie trasy mogą docelowo stanowić część międzynarodowego szlaku rowerowego Eurovelo 9, którego przebieg wzorowany jest na historycznym Szlaku Bursztynowym łączącym tereny nad Adriatykiem z Pobrzeżem Bałtyku. Na terenie Metropolii Bydgoszcz trasa łączyć ma między innymi: Bydgoszcz z Łabiszynem i Żninem. W Fordonie stykać będzie się Wiślaną Trasą Rowerową  prowadzącą w kierunku Gdańska, Warszawy i Krakowa.


 

 






 





Rowerowe projekty na finiszu Rowerowe projekty na finiszu Reviewed by Miasto Bydgoszcz on 09:36 Rating: 5

1 komentarz:

  1. Spacerowa wymaga wymiany progów na poduszki berlińśkie aby faktycznie być gotową na ruch rowerowy

    OdpowiedzUsuń

Zapraszamy do komentowania i uprzejmie prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi.

Dodaj komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.